valg af webbureau

1 år siden |  0 comments  |  Guides

Der er mange ting man skal overveje når man skal til at vælge hvilket webbureau man gerne vil arbejde sammen med – skal man gå efter dem der er billige eller dem med lidt højere timepriser, skal man vælge et webbureau der kan det hele eller et der har specialiseret sig i få discipliner. Eller skal man måske helt undgå at bruge et webbureau og i stedet lave det hele in-house?

Her i artiklen sætter vi fokus på overvejelsen om hvorvidt man skal vælge et bureau der sidder i samme by som en selv, eller om det er ved at være passé her i 2016.

Nogle fokuserer


Der er nogle webbureauer der selv vælger at fokusere meget klart på hvor de sidder henne. Et eksempel på dette er Youfront som webbureau i Århus, noget man ikke bliver i tvivl om når man besøger deres hjemmeside. Andre bureauer går ikke op i deres placering, og her kan man måske lige finde en adresse under ”kontakt” men ellers er det deres onlinetilstedeværelser der er i fokus.

Oplagte fordele


Der er nogle oplagte fordele ved at vælge et webbureau der sidder i samme by som en selv:

  • Det er nemt at se hinanden i øjnene. Man kan mange ting digitalt, men det at sidde ned og se hinanden i øjnene har stadig en kvalitet som der er mange der undervurderer. Det betyder ikke at du skal mødes med dem i tide og utide, men især første gang man starter et projekt er det en god ide at mødes fysisk, og det er alt andet lige lettere når man kommer fra samme by.

  • De har mere på spil. Hvis man sidder i København og har en utilfreds kunde i Frederikshavn er det begrænset hvor stor indflydelse det kommer til at have på ens andre kunder i København. Men sidder man som webbureau i Frederikshavn med en sur kunde der, så kan det hurtigt sprede sig i vandet og få mange andre frederikshavnske kunder til at stoppe. Webbureauet har altså mere på spil, og vil alt andet lige også derfor arbejde hårdere på at gøre dig tilfreds som kunde.

  • Fejl sker sjældnere. Webbureauer har travlt, og nogle gange sker der fejl, og nogle gange bliver nogle kunder nedprioriteret. Så er spørgsmålet hvem det er de har fokus på ikke at lave fejl på – den kunde der måske sender en mail hvis han er sur? Eller ham der dukker op på kontoret og forlanger at få den rettet med det samme, fordi han bor 5 minutter længere nede af gaden.


Gå ikke på kompromis med kvaliteten


Når alt det så er sagt, så skal man stadig ikke gå på kompromis med kvaliteten og vælge et mindre godt webbureau i samme by som en selv, bare fordi I er fra samme by.

Så hellere vælge de bedste, og så få det til at fungere med online hjælpemidler til f.eks. videokald, og måske en køretur i ny og næ – det kan sagtens fungere.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :