Én af de største udfordringer ved at have en virksomhed kan være at have styr på alle områder. At have en forretning kørende er meget mere end at skaffe kunder og sælge goder. Som ansvarlig er der en lang række elementer, der gerne skal gå op i en højere enhed, for at det samlede maskineri kan køre på skinner. Især i en nystartet virksomhed er der meget at se til, og det kan tage tid at finde ud af, hvilken løsning der er den rette i en hel masse situationer. Telefoni, bogholderi, lokaler, løn og forsikringer er blot få eksempler på ting, man skal holde styr på, og i rigtig mange tilfælde er det en god ide at få hjælp udefra. Dette indlæg er henvendt til dig, der står som ansvarlig i en nyere eller allerede etableret virksomhed, og ment som en god guide til, hvordan du kan vækste din virksomhed nemmere og hurtigere med lidt hjælp udefra.

Som sagt er det at have et firma meget mere end at tilbyde og sælge en service eller et produkt. På tværs af brancher er der en lang række ting, der skal være på plads, for at maskineriet kører, og der er desuden en lang række ting, man kan gøre for at få det til at køre hurtigere. Men det er ikke nemt selv at være ekspert på alle områder, og man kan heller ikke ansætte folk til at dække ethvert område. Med andre ord må man engang imellem rette snuden mod andre firmaer og lade dem hjælpe en med at holde styr på enkelte af maskineriets bestanddele.

Marketing

Et godt eksempel på dette er din marketingafdeling. At skabe opmærksomhed omkring ens virksomhed og sælge ens vare er meget mere end blot at printe en annonce i avisen eller sågar at have en hjemmeside. Afhængig af ens område er der en række muligheder for dette – eksempelvis er en stærk digital tilstedeværelse et must for næsten alle virksomheder. Folk bruger i dag utrolig meget af deres tid på nettet, og det er som regel også der, de stifter bekendtskab med din virksomhed første gang. Men hvordan skaber man en god digital tilstedeværelse? Det er der eksperter, der har specialiseret sig i og tilbyder at gøre for dig. Det er både nemmere og mindre tidskrævende at hyre et bureau end selv at blive ekspert. En anden måde at skabe opmærksomhed omkring sin virksomhed og sælge et produkt er med telemarketing. Igen er det ikke lige sådan at starte sig eget callcenter, og det er en god ide at hente hjælp udefra. Du kan eksempelvis få hjælp af callcenteret Citycallcenter.dk

Praktiske sager

En ting, der kan virke banal, men som er vigtig, er dokumenthåndtering. I de fleste virksomheder ryger der hver dag en række vigtige dokumenter og papirer mellem hænderne på medarbejderne, og det er vigtigt at have det systematiseret og arkiveret, så der er orden i tingene, og du undgår tids- og ressourcespild. Her kan du få hjælp til dokumenthåndtering fra Konica, som netop har specialiseret sig i at hjælpe firmaer med praktiske opgaver som disse. Pointen er, at selv praktiske ting kan optimeres, så du og dine medarbejdere kan bruge kræfterne på de vigtige ting.